Pe munte

Când: 1 Iulie 2017
Unde: munţii Ciucaş
Cine: eu şi Matei

Asta a fost o tură în care socoteala din târg nu s-a potrivit cu aia de-acasă. Am plecat după noi cu căţel, purcel etc (a se citi cort, saci de dormit etc) şi ne-am întors acasă în aceeaşi zi. 🙁

Traseu: cabana Muntele Roşu – fântâna profesorului Nicolae Ioan – cabana Ciucaş (bandă galbenă) – Tigăile Mari – vârful Ciucaş – Şaua Tigăilor (bandă roşie) – Tigăile Mari (cruce roşie) – cabana Ciucaş (bandă roşie) – fântâna profesorului Nicolae Ioan – cabana Muntele Roşu (bandă galbenă)

Plecaţi de acasă de la 6:10 am ajuns în timp record la cabana Muntele Roşu, 8:50. Am parcat, ne-am echipat, am făcut plinul cu apă şi am intrat în traseu. Aparatul foto i l-am încredinţat lui Matei, am remarcat că puştiul are ochi. Pasul l-am mărit puţin, în ideea de a nu prinde soarele prea sus în creastă, şi am ajuns la cabana Ciucaş în mai puţin de două ore.

Veseli, la intrarea în traseu
GPS-ul telefonului meu e slab, slab de tot
Bulevard
Floricele din pădure
Ce bine e să mergi pe la umbră!
Pe forestierul din Valea Berii
Eu, încă vesel
Matei, puţin obosit
Stăvilar
Peisaj
Pepinieră de brazi

Matei era puţin obosit, aşa că am oprit la cabană pentru … hidratare. Am luat un suc şi o bere şi ne-am odihnit în timp ce le savuram. De la cabana Ciucaş se merge pe curbă de nivel până la baza Tigăilor Mari, e o porţiune lejeră de traseu. În schimb, pentru că nu mai suntem în pădure, bate vântul. Tare! Şi când nu bate vântul, e şi mai rău … arde soarele!

Mai e un pic până la cabană
Ninja (1)
Ninja (2)
Bem, că merităm
Admirăm Tigăile Mari şi vârful Ciucaş
Verde şi albastru
Mormoloci în lăculeţul din spatele cabanei Ciucaş
O porţiune lejeră a traseului
Bate tare vântul!
Matei
Prim-plan
Je
Gata de asalt

Cu forţe proaspete, Matei a luat-o înainte prin canion, unde a pozat un fluturaş frumos. Trecem de Babe, ajungem sub vârful Ciucaş şi vedem o mare de oameni care-l ocupaseră. 🙂 Aşa că ne oprim şi noi la câţiva metri sub vârf şi mâncăm câte ceva din traistă. După ce mâncăm urcăm până la vârf să facem poza de palmares. 🙂 Ne întoarcem în locul unde lăsasem rucsacii şi mai stăm puţin, hotărâm să ne întoarcem pe acelaşi traseu pe care am urcat şi o luăm din loc.

Gânditorul din Ciucaş
Cabana Ciucaş a rămas în urmă
Când nu bate vântul, arde soarele ...
De aici se vede şi Cheia
Un sfinx
Poza de vârf (3)
Grohotiş, Baiului, Bucegi
Piatra Mare, Postăvaru
Aerul lăptos nu ne-a permis să vedem prea bine munţii vecini
Un cioban fără de oi

La coborâre au început să mă deranjeze genunchii. Mai întâi o durere uşoară, neglijabilă, pe urmă din ce în ce mai supărătoare. Am luat-o pe poteca de deasupra canionului la întoarcere şi am ajuns să coborâm abrupt până în traseul marcat, asta a fost o mică aventură. Am ajuns din nou la cabana Ciucaş, aglomerată de data asta până la refuz, aşa că am renunţat la … hidratare. 🙂

Eu, la vale
Pe deasupra canionului (1)
Pe deasupra canionului (2)
Pe deasupra canionului (3)
Matei, vesel (1)
Selfie cu Matei în background
Matei, vesel (2)
Trovant de Costeşti
Mormoloci

Până la fântâna profesorului Nicolae Ioan a fost în regulă, după, nu. Imediat cum am intrat în pădure, am simţit o durere puternică în genunchiul stâng. Nu puteam să mai ridic piciorul fără să mă doară genunchiul. Ne-a luat două ore să ne întoarcem la cabana Muntele Roşu … am mers înfiorător de încet. Împreună am luat decizia să ne întoarcem acasă şi bine am făcut, genunchiul m-a durut şi toată ziua de duminică. 🙁

Eu, supărat

Mâine trec pe la medicul de familie, sper să-mi recomande un ortoped bun. Nu de alta, dar abia aştept prima tură cu cortul de anul acesta!