Pe munte

Când: 20 – 22 Iulie 2012
Unde: masivul Piatra Mare
Cine: Radu, Andrei, Dan, eu şi tati

În masivul Piatra Mare mai fusesem, dar numai prin canionul Şapte Scări. Nu ajunsesem nici la cabana Piatra Mare, nici pe vârful cu acelaşi nume. Aşa că spre sfârşitul lui iulie am plecat împreună cu familia Munteanu (Radu, Andrei şi Dan) să reparăm acest neajuns. 🙂

Ziua 1: Bucureşti – Dâmbul Morii

Familia Munteanu a plecat vineri dimineaţă din Bucureşti, Dan având o zi liberă, iar eu şi cu tati am plecat vineri seară, pe la 7. Am ajuns la Dâmbul Morii pe la 10 seara, am făcut un foc mic, am mâncat … paste, bineînţeles 🙂 şi pe la 11 ne-am dus la culcare.

Ziua 2: Dâmbul Morii – canionul Şapte Scări (bandă roşie) – Prăpastia Ursului (triunghi albastru) – Drumul Familial – cabana Piatra Mare (bandă roşie)

A doua zi dimineaţă ne-am trezit pe la 8, am mâncat, am strâns corturile şi am plecat pe traseu pe la 9. Am ajuns la intrarea în canion pe la 10:30. Ne-am bucurat, datorită faptului că era destul de devreme am fost aproape singuri în canion. Canionul mi s-a părut a fi cel puţin la fel de spectaculos ca data trecută. După ce am trecut de scara cea mare eu şi Andrei am luat-o înainte. Dupa noi venea tati şi în spatele lui erau Radu şi Dan. Dan a mers tot timpul în spatele lui Radu şi îl ajuta de câte ori era nevoie.

La ieşirea din canion am preferat să urmăm marcajul triunghi albastru care traversează Prăpastia Urşilor şi se intersectează cu Drumul Familial, deoarece ştiam că traseul marcat cu bandă galbenă care urcă direct la cabană te supune la un efort mare, urcând foarte abrupt. Din fericire, atât pe traseul care trece prin Prăpastia Urşilor, cât şi pe Drumul Familial sunt multe bancuţe. 🙂 La fiecare băncuţă am luat câte o pauză. După câteva ore bune de mers am ajuns în sfârşit la cabana Piatra Mare. Să nu uit, performerul zilei a fost Radu, care a urcat singur, la doar 4 ani, toate scările din canion! Fiind la a doua tură pe munte, după cea din Siriu, nici n-a mai obosit aşa tare!

Cum planul pentru noaptea asta era să punem corturile undeva pe lângă cabană, am căutat şi am găsit un loc bun. Am dat fuga la izvor să ne refacem rezervele de apă şi am descoperit că acesta abia picura! Pe lângă faptul că era coadă mare la izvor, mai şi dura mult sa-ţi umpli sticlele! Dar oricum, a fost mai bine decât nimic. 🙂 Dan şi tati au coborât – destul de abrupt – pe o vale ca să strângă lemne de foc. În timpul ăsta, noi ne-am jucat cu măgarii de la cabană. Le-am dat să mănânce … ambalaje 🙂 , i-am gonit de la corturile noastre şi i-am alergat pe tot tăpşanul din jurul cabanei. Dan şi tati s-au întors cu câţiva buşteni şi am făcut focul. Am pus să se încălzească apa pentru … paste 🙂 şi întrucât se făcuse rece şi bătea tare vântul ne-am îmbrăcat. Am mâncat, am mai stat puţin la foc şi ne-am dus la culcare.

Ziua 3: cabana Piatra Mare – vârful Piatra Mare – cabana Piatra Mare – Drumul Familial – Dâmbul Morii (banda rosie)

Duminică aveam în plan să urcăm pe vârful Piatra Mare. Aşa că pe la 10 – 10:30, după ce am mâncat şi ne-am strâns calabalâcul, am luat-o din loc spre vârf. Traseul până pe vârf se parcurge în maxim o oră şi e destul de uşor. De pe vârf se vedeau foarte frumos oraşul Braşov, munţii Bucegi, munţii Piatra Craiului, masivul Postăvaru şi munţii Ciucaş. Pe vârf am stat aproximativ o jumătate de oră şi am ronţăit câte ceva dulce. Ne-am întors la cabana Piatra Mare şi ne-am reumplut camelbak-urile de la izvorul de lângă ea. Apoi am coborât pe Drumul Familial până la Dâmbul Morii. Ne-am suit în maşini şi am mai făcut o escală în Predeal unde am mâncat o pizza. Pe la 8 seara ajungeam acasă.

Piatra Mare a fost o surpriză plăcută pentru mine. Canionul Şapte Scări e foarte spectaculos, cabana Piatra Mare e mică dar drăguţă, iar priveliştea de pe vârf a fost grozavă. Tati ar vrea să facem o tură şi la iarnă, măcar până la cabană. Cine ştie, s-ar putea să ne întoarcem aici mai devreme decât cred eu? 🙂